Olet täällä

11.11.19 / 08:09
Katri Tanni

Sparrasimme suuryrityksen markkinointitiimiä ja se valaisi ajatusta siitä, että markkinoinnin paikka asiakkaan matkalla on muuttunut. Tässä siitä tarina.

30.10.19 / 10:39
Henna Niiranen

Vastaa 6 kysymykseen, niin onnistut aloittamaan B2B-markkinoinnin fiksusti

“Meidän pitäisi varmaan jotenkin markkinoida tätä.”

Kuulostaako tutulta? Tämän klassikkolauseen olen saanut kuulla viime aikoina yhä useammin. On kehitetty herkullinen uusi innovaatio, jolle halutaan myyntiä. On lyöttäydytty yhteen uuden kumppanin kanssa hieromaan yhteistä tarjoamaa. Joku tiimi on vailla hommia, tai halutaan skaalata myyntiä pitkäaikaisten asiakkaiden rakastamalle luomukselle.

24.10.19 / 08:52
Salla Kettunen

Varmin tapa ottaa vastuullisuus osaksi myyntiä ja markkinointia on yksinkertainen: ole oikeasti vastuullinen ja näytä se selkeästi.

Se tuntuu olevan nykyään kaikkialla. Mainoskylteissä, tuotevideoissa ja uutisotsikoissa. Vastuullisuus on rantautunut myynnin ja markkinoinnin maailmaan, ja on tullut jäädäkseen. Jokin ei silti ole vielä kohdillaan.

17.10.19 / 11:35
Liisa-Maria Koivuniemi

Mietitkö päivittäin vuotta 2030 tai 2134? Epäilen, että ne eivät ole päällimmäisenä ajatuksissasi. Sen sijaan ajatukset täyttyvät tästä päivästä, viikonlopusta ja ehkä ensi kesän kesälomasta? Onnittelut, olet tavallinen tiedostava tulevaisuuden ajattelija!

10.10.19 / 08:00
Jari Makkonen

Many sales seminars or client team coaching sessions discusses how a salesperson should know his/her customer. It is easy to say but what is it in practice? Of course, consisting a wide arrow of various dimensions.

When can you really say you know your customer? And prove it, e.g. with following:

-  The research I conducted of your business claims that you are losing XX k€/annum because of too much waste in production since you have not implemented this/that practice to your production line.

2.10.19 / 13:33
Aleksi Rautakorpi

Tämä vuosi on ollut ammatillisena kokemuksena minulle ikimuistoinen. Heittäytyminen työhön on ollut minulle aina tärkeää, mutta viime kuukausina heittäytyminen on saanut aivan uusia ulottuvuuksia ja merkityksiä.

Lähdin alkuvuodesta mukaan rakentamaan S-ryhmän uutta asiakasymmärrystä tarjoavaa palvelua, Smart Marketingia. On ollut huikeaa olla mukana visioimassa markkinointipalveluiden uutta uljasta tulevaisuutta ja kokea, millaista on työskennellä työyhteisössä, jossa kaikki tekeminen ja ajattelu ponnistaa asiakaskeskeisyydestä.

25.9.19 / 15:00
Ville Silventola

Kaikki tietävät, että kivijalkaliikkeiden asiakasmäärät ovat jyrkässä laskussa. Vähittäiskauppa jatkaa kuitenkin tasaista kasvuaan niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissa, mutta verkkokaupan siivu vähittäistavarakaupasta on vain 8 prosenttia.

Miten tämä on mahdollista?

Tämän taustalla on ilmiö, jossa tuotteen osto- ja etsimisprosessi on muuttunut. Kaupoissa ja vilkkailla kauppakaduilla palloilun sijaan asiakkaat selaavat tuotteita netissä. Nettikaupat ovat korvanneet ikkunashoppailun, ja jokaisen kauppiaan on oltava nettikauppias.

19.9.19 / 13:03
Jasmine Jussila

Lasten lempileikkeihin kuuluu myyminen. Tuntuu kivalta, kun asiakas saa jotain itselleen mieluisaa ja raha vaihtaa omistajaa.

Moni lapsi on yllättävän supliikki myyjä. Lapset luovat tarpeen asiakkaalle ja olettavat heidän olevan automaattisesti jollain tasolla kiinnostuneita. Itsekin muistan olleeni innokas kirpputorimyyjä, myin naapureille haravointipalvelua ja auton tuulilasipesua, vähän vanhempana korvapuusteja. Tuntui uskomattomalta, kuinka helppoa rahan ansaitseminen oli.

11.9.19 / 13:03
Anna Kilponen

Ihmisystävällisyyttä työpaikoille

Työelämän muutos vaikuttaa työntekijöihin sekä kuormittavasti että rikastuttavasti. Maailma on nykyisin nopea ja sen muutostahti kiivas. Se on täynnä mahdollisuuksia, mutta vaatii enemmän kuin ennen. Tämä edellyttää sopeutumista ja työkäytäntöjen uudelleenorganisointia niin työnantajilta kuin työntekijöiltäkin.

4.9.19 / 10:23
Maria Sillanpää

Lisääntyvä huoli maapallon tulevaisuudesta on saanut ihmiset tekemään aiempaa vahvemmin ostopäätöksiä arvojensa pohjalta. Erityisesti nuoret ovat hyvin tietoisia valinnoistaan sekä kuluttajina että työntekijöinä.